Tuesday 16 March 2010

Alhamdulillah, ni sume rezeki anak kan


Gagah-gagah gak, semalam aku Berjaya acukan surat resigned dekat bos. Dia tak bising, Cuma dia pujuk gak suruh stay. Siap umpan aku dengan ikan-ikan besar supaya aku kekal di sini; Maaf bos, keputusan dah di buat.
Ada orang tanya; Hang tak buat istiharah ker?; dan aku yakin-yakin jer jawab; tak.
Bagi aku; solat istikarah tu hanya akan aku buat kalau aku tak dapat nak buat keputusan. Kalau aku betul-betul buntu. Tapi sekarang tidak; aku dah ada preference aku sendiri. AKu ada kecenderungan. Jadi tidak adil untuk aku bersolat istikarah lagi. Kenapa? Sebab; kalau lah keputusan solat itu nanti bertentangan dengan kecenderungan aku macamana? Cukup taat ke aku nak abaikan pilihan aku untuk patuh dengan petunjuk Allah yang tentu2lebih baik itu? Atau aku akan engkar dengan petunjuk itu;macamana aku kadang2engkar dengan arahan amal-Nya; dan kalau aku sendiri akhirnya engkar, kenapa perlu aku buat solat istiharah itu sebelumnya?

Ah sudah. Aku peningkan kepala hangpa dengan kusut-kusut tali pintal alam. Ia tak sepatutnya sekusut itu. Ya, tak sepatutnya; sebab semuanya jelas mudah.
Jadi, memandangkan aku dah kosongkan jawatan nih, ada sapa-sapa budak akaun yang hangpa kenai dan nak keja dekat kuala kangsar, Perak; hangpa boleh la rekmen dekat aku. Nak buat macamana, aku sendiri kena cari pengganti tempat nih. Rasa bersalah pulak nak tinggal macam tuh ja. Mai la keja sini; untuk 3tahun pengelaman akaun; aku tawarkan keje Assistant Account Manager dengan gaji yang agak besar (untuk budak2kuala kangsar punya lebel la) dekat kilang jepon. So, sapa minat meh la apply yer. Lagi berumur korang lagi bagus.
Itu saja untuk kali nih. Dan jelas sekali ini bukan entry metafora yang selalu aku buat dan bukan entri kosong. Ini entri RAMPAIIKLAN dekat Utusan Malaysia. Jelas?
Salam

No comments: