Monday 9 August 2010

5 bulan 2 minggu yang lalu, dia masih satu mimpi aku.

Esok lusa, budak kecil ini akan membesar, kenal dunia, dan tahu pancaroba.
Kalau kalian jumpa dia tidak beradap, kalian tegur lah.
Kalau jumpa nya tidak beragama, pimpinlah dengan iman.
Kalau jumpa nya merayau mencari hakikat siapa diri, bawakan dia dekat pada Allah.
Kalau kalian cikgunya, rotanlah andai dia layak di rotan.
Kalau kalian sahabatnya sepejabat, bantu dia seboleh kalian.

Aku tak pasti lama mana aku boleh pimpin dia, tapi aku percaya yang mukminin mukminat lain ada untuk aku sandarkan harapan dia menjalar ke Firdausi nanti.
Aku yakin ada.
Ameen.
* * * * *

Sufiatunnur Bt ****A J********

Ya Rabbi Ya Rahman Ya Rahim
Engkau limpahkan lah rahmat-Mu pada puteriku
Engkau kurniakanlah dia jalan keimanan yang telah Engkau janjikan syurga-Mu Ya Allah.
Ya Karim Ya Malik Ya Quddus
Semoga akhlak dan pekerti nya menjadi dinding syurga aku, keluarga ku dan sekelilingnya.
Dan semoga dia dikalangan insan-insan yang telah Engkau janjikan harum syurga-Mu Ya Allah.
Ameen, Ya Rabbal Alamin

No comments: