Wednesday 1 September 2010

~ f a r E w e l l * u n T u k * k a L i a n * y A n g * b E s t - B e s T ~

Assalamualaikum semua.

Terima kasih banyak-banyak untuk kalian.
Aku benar-benar senang bertumpang hayat dengan kalian dalam alam maya ini.
dan persahabatan atas hanya kenal tulisan ini, buatkan aku rasa dihargai ikhlas oleh kalian.
dan aku takkan lupa yang itu.
ya, tak lupa.

cumanya; ada saja ketika yang paradigma itu tidak lagi cocok padan.
lantas ada tiang-tiang usang yang mendokong hidupnya nyawa perlu di alih pindah dan diganti baru.
dan untuk itu, aku mengumumkan pengakhiran blog 'belum hujung nyawa' ini dengan secara rasmi.

Maaf untuk yang aku pernah sakitkan bahasa aku pada kalian. Aku kan manusia biasa, mesti ada sakit perit yang aku tak perasan pernah terjadi pada kalian.
Maaf ya kawan.
Maaf ya sahabat.
dan sekali lagi; Freundschaft ist nicht reden die ganze Zeit, aber es ist mehr beten für die andere Hälfte's best.

Assalamualaikum semua.

ni testimonial untuk kalian. maaf panjang.

Frodo baggins; serius, aku ada terpengaruh dengan gaya kamu. You are awesome dude. Wish you being a great muslim; and leader too yourbest friend ya Frodo. Kamu ada nilai itu, cumanya kamu yang pilih mahu jatuh, atau terus bangun. Hidup kena tegar ya sahabat!

i'msosupernotcool; you are the coolest guy in this blog world. i mean, my blog world dude. wish you the best in you study. ala, akaun tak susah mana, yang susah jiwa kita ja. I am accounting grade too;and from shahalam too! but i am not you gunners. YNWA =) [will still drop to you page, perhaps]

fiQa @ abang kacak Auckland; sekali kita jatuh, sakitnya buat kita ingat untuk tidak bodoh-bodoh repeat the same mistake kan!thus, move on with pride gurl. life is larger than that 7+1 years. Wish Allah grant you a beautiful life hereafter.

My young Doc Anum; sibuk dunia yang buat leka hujung nyawa ya Anum. Hidup kena seceria anum yang dulu tau, tapi sekuat kamu sekarang.Esok lusa Sufia sakit, aku suruh dia lawat kamu ya =)

Si Lampu Neon; kan betul aku pesan, kamu hari ini lebih bahagia dari kamu Dec lepas kan? Life is about appreciate and thanks. Closed to Allah, then Allah closer to you. We will never be perfect rite?

Qiez @ | Larasephia | ; kamu makin perit. tapi jangan bodohkan jiwa dengan hanyut dalam duga macam tu saja. You are strong gurl, but dont override your trust with HIM!

Wong ah ian; terima kasih jadi sahabat aku ya Ian. Banyak yang aku nak sembangkan; tapi aku tetap dengan janji aku nak makan 'kosong kosong' dengan kamu nanti. Doakan itu jadi kenyataan ya. Starbuck pun starbuck, tapi study jangan dok lambak tau! Trust me, we can meet one day. one fine day!

SeroJa; sis, sakit kamu buat kamu kuat; dan redho kamu buat hidup kamu lebih bermakna. jangan maki dengan dunia, tapi terima dengan senyum; walaupun perit. hidup kena terus kan? dan untuk itu, kamu lebih kuat dari yang kamu fikirkan sis. trust me, you are! Why? Cause Allah trust that too!

MoFarid; ada entri2kamu yang dalam sengal buat aku belajar.Jadilah whistleblower yang bijak ya Farid. You are smarter that you think dude. Trust me; you worth better life. Tapi, jangan terlalu rebel ya. Solat jaga sahabat =)

Mr. Hanis Poppycock -tanggungjawab nanti jadi berat tau,so be fokus. dan sabar. Una itu lumrahnya sudah begitu, jadi kamu jadi pelengkap dia ya sahabat. Aku doakan bahagia kalian ke akhir syurga itu. Ameen

SuperUna Hadzarami: tak salahkan jadi anonymous di laman kamu? dan jadilah isteri yang membawa syurga dekat pada keluarga. Kamu ada asas dan calon yang baik, jadi keputusan akhirnya semua pada kamu; dengan izin dia kan? Insya'Allah, kalau tak ada apa2jadi pada aku, aku sampai. Paling tidak, ke KJ ya =)

Boneka Tak Sakit; jangan stress sangat tau.hidup ini bukan hanya untuk dikecewakan, insya'Allah ada 'Hawa' untuk kamu. Tapi jangan terlalu mencari, takut uji dari Allah itu berpanjang lagi. Berdoa dan redho. Rock-rock pun kena puasa kan =)

Hena; sabar itu buat kita kuat kan? dalam hidup kena terus tekun tau. wish you all the best then :)

alvin takda umah harga 8juta @ jack alvin; kamu ada kawan-kawan di samping kamu yang boleh buatkan kamu lebih kuat dari yang kamu fikirkan. so, dont gave up. life is better than that nightmare rite?

Cikgu Adeqq: Jangan kalut dengan fikir yang musibah itu sakit; sedangkan hikmahnya lebih indah dan melewati fikir kita kan Adeqq. Lagi 1, sampai shahalam nanti, belanja aku ya =)

Berd; untuk si jordanian ini, aku tahu kamu bijak orangnya. kuat jiwa ya kawan. Dunia ini memang keji pada pandang kita, jadi kita lah yang pilih hujungnya kan? Be a strong gentlemen tau.

Plain Jane: muslimah itu hidupnya bukan terkongkong kan, tapi bebas dan indah dalam batasan-Nya kan Jane. Ah, aku sendiri bercinta dengan muslimah indah la Jane :)

beautiful rose; kamu jangan kalut sangat dengan hal sakit perit berkawan; itu baru permulaan.cumanya hargai siapa yang kamu ada dan pasti itu makna hargai Yang Maha Esa juga kan :) dan life is not about desperate to be pair off rite? it is more than that!

Yusuf Mujahidin: ahlan wasahlan sahabat. Aku doakan kamu lebih sihat dengan imankamu dari hari2yang terlepas. Insya'Allah, aku doakan Firdausi untuk kamu dan pejuang di jalan-Nya. Ameen. Jaga diri ya. Dan tolong tengok2kan lumut sama ya sahabat ;)

Hellioz & pisau belati -kamu memang pemikir yang baik kawan. harap kamu teruskan dengan pandangan kamu. be a strong guy in real life too dude!

Jard the Great -kamu tolong tengok2kan Boneka sama ya. He need support most of the time; and friend is the best support tau!

eiffel -gadis itu wanita dan wanita itu ada maruahnya kan,

Shakinah shax; wei, belajar betul2. ko kan power. jangan nak mengulat jer.

aly -belajar rajin2ya dik,

KASIH HUMAIRA -ah pesan kamu dan kongsi ilmu kamu bermakna untuk aku tau! Apapun, bertudung itu perlu ikut syarak tau. Berfurdah tuh dah kira extra la. Alhamdulillah.

nasikputeh -berkongsi hidup ini banyak duganya,sabar itu perlu ya =),

fndrocka -blog kamu dan penulisan kamu memang menarik. dan terima kasih untuk hiburan itu. teruskan dengan konsert huruf2kamu ya Afendi =)

f.a.r.a.h -ah jangan fikir sangat nak jadi kurus, sebab berisi itu bukan semestinya tak indah. cute apa?

CikChelsea dan R.S.A.L -ah, kita ada saja formal dan informal yang boleh kita ketemukan?

Sir Marcello -ah maaf, lepas kamu ke wordpress,aku dah makin jarang jengah. elok2balik sabah nanti tau. hati2.

Kerak Nasi -11Nov tu tetap jadi janji aku. nanti aku usahakan untuk sampaikan 'nya' pada kamu ya

cik GULA-gULA -dan ketemu pusara itu, maka jangan lupa basahkan bibir dengan doa dan alFatihah ya CikGG.

MANATRAHDAZZLE, ♠☠♠ayudeadwish♠☠♠, CinTa Lea IxoRa, e. indah, cik CumeY, i_am_the_KING, Adila Ady, iyllienaz, YaNNa'87, faiq, CHEGU ALONG, hamihemo, cikmemy, rhapsody LiN, hans, syafi, huda rahman, sengal ke aku?, MiezavsRozy, b.r.u.t.a.l.s.o.l.o, baincardin, Bungakopi, kodok hijau the ghost writer, Pelatt dan sekalian yang lain yang pernah menjengah sini dan memfollow blog ini, aku ucapkan bergelen-gelen terima kasih. tanpa kalian, aku ini tidak ada siapa-siapa kan =)

No comments: