Thursday 17 June 2010

cakar ayam aku nampak cantik dengan font-font komputer ini, rasanya.

Hidup kita nih pun macam bumi Allah nih juga.
Ada masa basah, ada masa kering.
Ada kala penuh dengar desir angin nak membisik, kadang2tuh sunyi sepi tak berlagu.

Aku pun macam tuh.
Dunia aku ada warna-warna hitam dan putih, dan kadang-kadang ada jalur warna-warna pelangi yang datang menyinggah. Alhamdulillah kan. Sesungguhnya, biar pun sekejap, tapi itu sendiri nikmat hidup yang Allah pinjamkan supaya aku ada alasan yang cukup kukuh untuk tersenyum jujur; biarpun senyum aku tak semanis kalian.

Melihat orang menyanyi, aku belajar sesuatu.
Semua orang ingin menyanyi. Ada yang merdu indah, dan ada yang tidak. Ada yang lunak rasa, ada yang tidak. Pendek kata, berjuta suara, berjutalah ragam rasanya. Tapi ada yang nyanyiannya haram; dan ada yang berpahala. Cuma kita yang perlu pilih; dan kita yang tentukan jalan mana hujung hayat kita nanti tamatkan.

argh pening.
banyak blogger within my range dah mula senyap. sumer ada komitment hidup. aduh. kalau orang makin sunyi di keliling ku, aku jadi kering akal; sebab aku kurang membaca.
anyway, untuk semua aku ucapkan semoga Allah memberkati kamu dunia akhirat.
ya, dunia blog ini cukup maya dan kamu semua ada akal yang lebih berat tanggungnya untuk dunia benar.
Apapun kamu buat, all the best friend.
Rajin-rajin nanti, menulis lagi. Aku akan datang ketuk pintu bertanya khabar ya :)

No comments: