Wednesday 24 February 2010

sejak semalam, teriak tangis itu jadi lagu merdu untuk aku


Gagal.
Empat lima kali aku menggarap di tetingkap ini, aku masih gagal menyudahkan nya. Aku gagal menjadikan ia seperti selalu. Jadi aku mudahkan ia dengan nota ringkas ini. Seringkas ini sudah cukup rasanya.
****
Alhamdulillah.

Semalam, isteri yang aku pakaikan dengan bunga-bunga usik dan rindu sejak dari 14 tahun dulu berikan aku hadiah yang indah semalam. Syukur pada Allah yang Maha berkuasa. 9 jam menemaninya di bilik sejuk itu tidak sia-sia. Alhamdulillah, Sofiatun Nur dah selamat menjengah dunia yang sebentar ini sejak awal pagi semalam.

Aku bisik pada diri aku "Semoga bisa aku anyamkan pekerti yang indah dan agama yang kuat pada putri ku, semoga dia menjadi peneman di Syurga Allah nanti. Ameen."


Footnote:
Pada lelaki-laki di luar sana, sebolehnya, beradalah di sisi isterimu ketika dalam dia bertarung dengan nyawa melahirkan seorang puteri/putera untuk menjadi tanda kasihs sayang berdua. Dengan itu, baru tahu perit ibu. Aku sendiri hampir menyerah semalam. Tapi Allah Maha Berkuasa bukan!
Alhamdulillah

No comments: