Wednesday 14 April 2010

pra-entri, sebelum aku mula menulis semula. aku dah kuat, cuma aku belum cukup sesuatu untuk senyum girang;

Lama benar aku terbukam sunyi. Maaf, ada dunia realiti yang aku kejarkan. Kusut-kusut hati dan terlerai sedikit; paling-paling tidak, sudah hilang bengkak-bengkak jiwa dek penangan 'paracetamol' minda. Mungkin untuk sejam dua; tapi itu sudah cukup panjang syukur aku pada-nya; Maha Esa.

Nanti-nanti, kalau aku sunyi lebih lama dari ini; mungkin sebulan dua; kalian cubalah sedekah akan roh aku dengan al-fatihah ikhlas kalian. Itu lebih besar nikmatnya dari sejuta dua not-not dunia yang tentu tidak boleh aku bawak mati. Malaikat-malaikat itu tidak pandai mengambil rasuah aku untuk ke syurga; jadi hanya tinggal amal untuk aku ke situ.

Untuk seketika ini, aku doakan yang lain keaman hati dan perasaan. Moga lumut makin kuat dan yakin dengan hatinya yang ada pada Allah, Lara tabah dengan paku-paku payung di sepanjang perjalanan tapak kakinya ke depan, I'amsupernotcool hidup dengan lebih hidup dan timbul dari susuk-susuk sibuk basi dunia. Moga Wong Ian jumpa neon-neon dalam hatinya yang berkelip untuk terangkan hati2yang lain. Boneka tak sakit, terus tidak sakit dan jadi sekuat dulu; dulu boleh, kenapa tidak sekarang? Una dan Anis masih tersenyum dalam gaduh2manja; hidup berikatan ini banyak dugaan; bukan untuk jatuh, tapi untuk sedar yang kita kuat. Untuk Dr Anum; janji! nanti bali, kamu jadi doktor untuk kami2yang memerlukan; moga kematian aku sempat tunggu kamu sahkan {mungkin} di bilik mayat nanti ya :). Cikgu Neon; hidupkan anak bangsa kita ya; jangan sesiakan peluang kamu untuk jujur dalam pembentukan tamadun kita.

dan untuk yang lain; CinTa Lea IxoRa, shakinah, dewajiwa, kerak nasi, si blogger kerek, selipar besi, seroja jingga, si putihpurple, ayuzdeathwish, muzill, para pengikut blog kosong ini, para penjengah, pengomen dan yang lain yang mungkin aku tidak namakan; semoga Allah panajangkan barakahnya pada kalian. Selagi belum hujung nyawa, bernafaslah dengan ketentuan jalan Maha Agung.

ops. aku bukan berhenti menulis. cuma tekak aku haus. jemari aku letih. kita jumpa lain entri ya. salam

No comments: